Advanced Combat Clan
0
Vrijdag 19 April 2024, 08:10:41 *
Welkom op het [ACC] forum! Meld je aan of registreer je.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Hij heeft een snellere glasvezelverbinding en onze licentie is vernieuwd: join nu direct onze TeamSpeak 3 server!
 
Pagina's: [1]   Omlaag
 Print 
AuteurTopic: Help!!!  (gelezen 5973 keer)
0 geregistreerde leden en 1 bezoeker bekijken dit topic.
Juniorissimo
Ex-(staff)member
Geregistreerd

Offline Offline

Berichten: 1.963

|Born to be a Sniper| - |Sniper since 1994|


WWW
« Gepost op: Maandag 13 April 2009, 01:13:15 »

Ik was rustig aant spelen en mn ma riep dat het internet niet meer werkte en we keken op de modem serlf en idd. iemand met de naam ***Smurf*** was een soort van "smurf-attack" aant doen (volgens mij).
Door tracen kwam ik aan dit ip uit 192.168.44.255 en achter een tijdje zoeken enz. heb ik info gevonden.

IP Information for 192.168.44.255
IP Location:   Private Ip Address Lan 
IP Address:  192.168.44.255       
Blacklist Status:  Clear 

Whois Record
OrgName:    Internet Assigned Numbers Authority
OrgID:      IANA
Address:    4676 Admiralty Way, Suite 330
City:       Marina del Rey
StateProv:  CA
PostalCode: 90292-6695
Country:    US

NetRange:   192.168.0.0 - 192.168.255.255
CIDR:       192.168.0.0/16
NetName:    IANA-CBLK1
NetHandle:  NET-192-168-0-0-1
Parent:     NET-192-0-0-0-0
NetType:    IANA Special Use
NameServer: BLACKHOLE-1.IANA.ORG
NameServer: BLACKHOLE-2.IANA.ORG
Comment:    This block is reserved for special purposes.
Comment:    Please see RFC 1918 for additional information.
Comment:    http://www.arin.net/reference/rfc/rfc1918.txt
RegDate:    1994-03-15
Updated:    2007-11-27

OrgAbuseHandle: IANA-IP-ARIN
OrgAbuseName:   Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgAbusePhone:  +1-310-301-5820
OrgAbuseEmail: 

OrgTechHandle: IANA-IP-ARIN
OrgTechName:   Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgTechPhone:  +1-310-301-5820
OrgTechEmail: 


Ik zag BlackHole staan dus ik post het ff hier op het forum. Dus black ik weet nu niet of jij het bent maar het staat me nie echt aan dat je naam ertussen zit. Mssch kan je me morgen helpen om hem beter te tracen ;-). Mensen die me kunnen helpen alvast bedankt.

Greetz Juni
Gelogd
BlackHole
Founder
Leader

Offline Offline

Berichten: 2.993


Mr. Blackovitch

dvdgiessen
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 13 April 2009, 12:20:16 »

Okay. Voordat we beginnen, wil ik eerst ff duidelijk maken: ik heb hier niets mee te maken. Waarom mijn naam dan wel voorkomt in die informatie leg ik zo uit.

Eerst kijken we even naar het IP-adres waarmee je begon. Dit is 192.168.44.255. Dit is een adres uit de zogenaamde 'private zone': IP-adressen die gebruikt worden in je interne netwerk (LAN). Dit zie je ook staan op de Wikipediapagina van het IP.

Wat je misschien hier opvalt, is de verwijzing naar RFC 1918. Deze komt immers ook in jouw gevonden informatie voor. RFC-documenten beschrijven regels en standaarden op het internet. Op de Nederlandse Wikipedia staat kort samengevat wat RFC 1918 inhoud, je kunt ook het complete document lezen, wat goed te begrijpen is.

Nu weten we wat voor een soort IP-adres 192.168.44.255 is. Laten we nu eens de link leggen met die 'blackhole-servers'.
Je ziet dat deze servers onderdeel zijn van IANA.org. Dit is de Internet Assigned Numbers Authority, de organisatie die op het internet de toewijzing van IP-adressen regelt. Dat verklaart het verband met de RFC 1918, maar nu is de vraag waarom het IP-adres hun 'blackhole-servers' gebruikt.

De reden daarvoor is te vinden in de betekenis van de naam 'blackhole'. Dit is een zwart gat, oftewel iets wat alles opzuigt.
In normale gevallen zullen privé IP-adressen nooit op het internet gebruikt worden: daar zijn ze immers nooit voor gemaakt, ze worden alleen op interne (LAN) netwerken gebruikt. Als door een fout het toch voorkomt dat dergelijke IP-adressen op het internet terecht komen, moeten ze ergens heen worden geleid. Dit is de taak van de blackhole-servers: het als het ware opzuigen en vernietigen van al deze 'fout' gebruikte IP-adressen. Dit is ook wat er gebeurt is toen jij een WHOIS deed op dit IP-adres: het adres kwam op internet, en de blackhole-servers zorgden ervoor dat dit goed afgehandeld werd.

Waarom lijkt het er dan op dat deze blackhole-servers jou aanvallen? Dat komt door het IP-adres: het IP-adres dat bij de aanval zat, was nooit bedoelt om het internet op te gaan. Op het internet worden dit IP-adres gekoppeld aan de blackhole-servers, terwijl deze op zich er niets mee te maken hebben.
Er zijn twee verklaringen waarom dat privé IP-adres bij de aanval zat:
1. De aanval kwam van jouw eigen, interne netwerk, en werd verzonden door een computer met dit IP-adres.
2. De aanval kwam van het internet, maar de aanvaller had het IP-adres vervalst.
In dit geval lijkt de tweede optie me de juiste.

Er is een zogenaamde smurf-attack gedaan. De naam komt van hoe de aanval werkt: de aanvaller stuurt een pakketje (de smurf) naar een server. Deze server stuurt deze weer door naar een andere server, deze stuurt hem ook weer door, enzovoort.
Terwijl de smurf de heuvel af rolt, grijpt hij steeds meer om zich heen, en wordt de denkbeeldige sneeuwbal van pakketjes steeds groter, doordat elke server een extra pakketje toevoegt. Onderaan de helling staat het slachtoffer, die dan wordt bedolven onder een enorme hoeveelheid pakketjes.

De reden waarom het IP-adres vervalst is is dan ook vrij eenvoudig te verklaren: de aanvaller wil niet dat je te weten kan komen wie hij is. Door het adres te vervalsen, leiden er geen sporen meer naar hem. De reden dat hij als vals-adres een privé IP-adres koos, is een technische reden: elke computer stuurt bij het ontvangen van een pakket een bevestiging terug naar de afzender. Op het moment dat de smurf-aanval aankomt bij jouw computer, begint deze overuren te draaien om bevestigingen voor elk pakketje te versturen. De hacker heeft als afzendadres een privé IP-adres gekozen, zodat alle bevestigingen naar jouw eigen netwerk worden gestuurd, waardoor het nog zwaarder belast wordt.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk was. Zijn er vragen, vraag ze gerust.
De IANA zelf heeft ook een heel duidelijke uitleg over dit alles, die zeker ook de moeite waard is om door te lezen. Ook utileg over de blackhole-servers komt hier in terug, en enkele redenen waarom je zou kunnen vermoeden dat er een aanval hier vandaan kwam.
http://www.iana.org/abuse/faq.html
Gelogd

~ Daniël aka [ACC]Black @ DvdGiessen.nl & deviantART
«War does not determine who is right, but who is left.»
Juniorissimo
Ex-(staff)member
Geregistreerd

Offline Offline

Berichten: 1.963

|Born to be a Sniper| - |Sniper since 1994|


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 13 April 2009, 13:25:08 »

Ik dacht niet in eerste plaats dat jij het had geflikt maar ik vond het gwn raar dat er de "Blackhole-server" in voor kwam. We hebben hem al weggekregen op dit moment. Merci voor de hulp in ieder geval
Gelogd
RefleX
Staff

Offline Offline

Berichten: 1.686


One Shot, One Kill

styleofkilling
« Antwoord #3 Gepost op: Maandag 13 April 2009, 15:21:44 »

BlackHole lijkt me sowieso een erg gebruikelijke naam die ik zeker wel al vaker ben tegengekomen in allerlei disciplines.
Gelogd


Xfire: styleofkilling
MSN: spk@live.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
 Print 
 
Ga naar: 

Back To Top