RefleXStaff OfflineBerichten: 1.686 One Shot, One Kill | | « Gepost op: Vrijdag 8 Oktober 2010, 21:37:25 » | |
De multiplayer beta van Medal of Honor is net voorbij, na een periode van drie dagen. Ik heb het in deze dagen zoveel mogelijk gespeeld om erachter te komen wat ik van deze game kan verwachten. Hierbij mijn review.
Qua graphics is de game niet erg "impressive", en toch hapert ie nog vele malen erger dan mw2 op dezelfde settings. Verder heb ik nog nooit de Bad Company series gespeeld, dus ik heb geen idee hoe dat zit, maar ik ken wel een aantal BF elementen erin, i.c.m. CoD. Een mix van deze twee games hoeft natuurlijk niet per definitie een slechte game te zijn, misgien zelfs wel awesome door alle goede dingen te combineren. Echter heb ik het gevoel dat dat niet zo is. Ook vind ik MoH zo'n ontzettend slome game als ik het vergelijk met CoD. Behalve de wat lijkt op unlimited sprint in MoH, is er niets snels. Als je sprint moet je per se met je muis naar links of rechts draaien om een andere richting op te gaan, terwijl in CoD je gewoon A of D kan inhouden. Verder moet je jezelf als semtex aan de muur of rotsen plakken wil je niet neergeschoten worden door iemand van 5km afstand die je vrijwel niet kan zien. En reload cancel mis ik =( Ook aim down the sight gaat langzamer, je moet altijd eerst je reload afmaken alvorens te richten. Ook merk ik dat je vaak tegen de muur schiet terwijl je er toch echt minstens 5 pixels vandaan om de hoek schiet, hetzelfde als in de oude MoH games. Of course misschien ben ik wel een beetje te gewend aan CoD, maar dit was mijn mening. Wat ik verder goed vond aan het spel is de feel van een echte oorlogssituatie. Je hoort radioberichten en schreeuwende teamgenoten. De geluidseffecten zijn awesome.
Elk wapen in de game heeft nauwelijks tot geen recoil. Dit is echter geen slecht punt, iedereen maakt immers dezelfde hoeveelheid recoil mee en zo blijft het dus eerlijk. En wat ik verder ook cool vind en erg toepasselijk uiteraard, zijn de medals en ribbons die je verdient. Alhoewel dit te vergelijken is met challenges halen voor titels en emblems in mw2, kan je het (volgens mij) niet laten zien aan anderen. Snipers zijn btw 1 shot 1 kill zolang je op de borstkas of hoger richt.
Al met al begin ik toch heel erg te twijfelen aan het spel, maar niet helemaal. De beta is immers slechts een MP mode met twee mappen, waar je natuurlijk niet de hele game mee kan beoordelen, die nog veel meer mappen en wapens bevat, en natuurlijk de SP mode. Wat DICE nog gaat doen om de MP te verbeteren... ik verwacht er niet veel van, de release ligt om de hoek. Overigens zijn de SP en MP gebaseerd op verschillende engines. Wie weet gaat de SP er heel anders uitzien.
|