Zit nu in Zuid-Frankrijk in m'n tent terwijl een aantal Fransen naast me bezig zijn met een karaoke-avond...dit is een goede afleiding. :p
Ik heb laatst zelf ook een nieuwe notebook besteld (military-grade, andere prijsklasse), maar heb me dus al een beetje verdiept in wat er zoal te krijgen is. Ik heb weinig vooroordelen over de verschillende merken; naar mijn ervaring en wat ik in mijn recente zoektocht tegenkwam lopen de prijzen en kwaliteit van de verschillende merken niet enorm veel uit elkaar.
Na het doorlopen van je criteria vond ik een 4-tal laptops welke voldoen aan de door jou gestelde eisen en bovendien goed waar voor hun geld bieden. Ik heb ze even naast elkaar gezet:
[link]Al deze modellen zijn prima geschikt voor al je mediagebruik en kunnen de meeste games van dit moment spelen (doch geen Crysis 2 op Highest). Ze liggen technisch dicht bij elkaar (allemaal zelfde chipset en i5, min. 6GB geheugen en een halve terabyte HDD); bij je keuze is het dus ook zeker de moeite waard te letten op dingen als vormgeving, gewicht, scherm (mat/glans), etc.
De Asus is een beetje het gemiddelde van de vier. Degelijk en uit reviews blijkt dat de laptop prima koel blijft.
De Samsung is een stuk kleiner dan de rest(13.3" vs 15.6") en daarmee ook een halve kilo lichter. Ook beschikt deze over dubbel zoveel opslagruimte als de rest. Daartegen bevat deze wel de slechte videokaart van het stel.
De Acer 5755G beschikt over de beste videokaart zal dus het beste presteren in games.
De Acer 5750G is daartegen voorzien van meer geheugen (8GB) waardoor deze beter zal presteren bij het draaien van grote programma's/veel programma's tegelijkertijd.
Hopelijk heb je hier iets aan.