Op dit moment staat het er nog niet zo positief voor. Technische problemen plagen de pc-versie van Modern Warfare 2.
Voor Steam-gebruikers begonnen de problemen al toen bleek dat de distributiedienst het spel pas donderdag zou activeren voor mensen die het spel via de downloadservice hebben gekocht. Gebruikers die het spel wel op schijfje hebben aangeschaft, werden vaak geplaagd door een zeer trage installatieprocedure, die bij diverse GoT'ers bijvoorbeeld boven de drie uur uitkwam. Daarnaast werkte ook voor deze versies de activatie via Steam gebrekkig; de servers van de online dienst hadden zoveel moeite om de drukte te verwerken, dat het activatiesysteem niet meer correct werkte, zo blijkt uit diverse reacties in het
GoT-topic waarin Tweakers.net GoT'ers opriep hun problemen met de pc-versie uit de doeken te doen.
Buiten de installatie- en activatieproblemen krijgt de pc-versie van Modern Warfare 2 ook veel kritiek op de online multiplayer-modus. GoT'ers maken melding van vastlopende en crashende spellen en laken bovendien het ontbreken van dedicated servers. In tegenstelling tot Call of Duty 4: Modern Warfare, dat wel dedicated servers ondersteunde, werkt Modern Warfare 2 met een peer-to-peer netwerk, wat in de regel zorgt voor een hogere ping dan bij client/server-connecties het geval zou zijn. De problemen worden op het officiële Infinity Ward-forum onderschreven in een petitie van gebruikers, die graag zouden zien dat de ontwikkelaar de ondersteuning voor dedicated servers alsnog in het spel verwerkt.
Behalve de technische problemen spelen ook gameplay-beperkingen een rol in de kritiek van GoT'ers, die ook via de reacties onder de
singleplayer-review van Tweakers.net (based op de Xbox360-versie) kenbaar werd gemaakt. Dat leverde onder meer
een overzicht op van onderdelen die in Call of Duty 4 volgens gebruikers beter uitgewerkt waren dan in Modern Warfare 2. De reacties leverden echter ook oplossingen op;
Mapmodnews.com heeft een pagina geplaatst waarin voor een aantal technische problemen oplossingen worden geboden. Activision en Infinity Ward hebben nog niet gereageerd op de kritiek.
Ik had vandaag ook al enkele gesprekken met mensen die MW2 gekocht hadden, en nu de MP uitprobeerden:
[ACC]BlackHole: hiya
Pim_dFIANT": hey
[ACC]BlackHole: en, hoe is MW2 multiplayer?
Pim_dFIANT": slecht
Pim_dFIANT": :
Pim_dFIANT": veel achievements, unlockables etc.. en het is wel leuk.. maarhet serversysteem is echt slecht
Pim_dFIANT": hetzelfde als ps3 en xbox
Pim_dFIANT": als je online zoekt word je gewoon een server ingepropt
[ACC]BlackHole: yeah, zoiets vermoede ik al
[ACC]BlackHole: daarom heb ik em ook niet gekocht ^^
Pim_dFIANT": maar de servers worden wel dedicated na een paar patches geloof ik
[ACC]BlackHole: IW heeft niets belooft
[ACC]BlackHole: alleen opgemerkt dat "ze naar die optie zouden kijken als het een belangrijke vraag zou worden"
Pim_dFIANT": lol
[ACC]BlackHole: wat ambtenarentaal is voor: we negeren het totdat het ons te veel populairiteit, of belangrijker: geld, gaat kosten
Pim_dFIANT": ja hahaha
Ik toch blij dat ik em niet besteld had. Ik bedoel, wat is er nou beter: geld betalen voor een slechte MP of 2 dagen voor de release de SP al uitproberen, die wel goed is? ^^